Σάββατο, 12 Μαρτίου 2016

"Με σεβασμό βαθύ για την Ιθάκη"


Άσκηση δ.γ. : Διαλέξτε λέξεις από την Ιθάκη του Καβάφη  και γράψτε κάτι πατώντας πάνω σ' αυτές. 
Σημ. Ελπίζω πως δεν το άγγιξα καν το ποίημα για να το προσβάλλω.

Λέξεις : Φόβος, πνεύμα, μακρύς δρόμος, προορισμός, σοφία.


Μη φοβηθείς...
Όταν ο φόβος παίζει με το πνεύμα σου παιχνίδια
και τη ψυχή εμποδίζει τα ρίσκα της να πάρει,
μάθε στη σκέψη σου εμπιστοσύνη να μην έχεις,
θα ΄ρθεί καιρός που αυτή, τα όνειρά σου θα προδώσει μια για πάντα.
Μάθε τον μακρύ το δρόμο της καρδιάς τον άγνωστο
να ακολουθείς κι όπου σε βγάλει
κι αν διστάσεις κι απόφαση έχεις πάρει του νου σου τη φωνή ν΄ ακούσεις,
ο προορισμός σου άχρωμος κι ανούσιος θα φαντάζει.
Στη ζυγαριά σου μέχρι σήμερα αν ζύγιασες 
με λάθος μέτρα,
άλλαξε τρόπο και αφέσου στη δύσκολη οδό που η καρδιά ορίζει.
Χαμένος δε θα βγεις, αρκεί να το πιστέψεις, 
πως όση γνώση και σοφία 
από το δύσβατο το δρόμο τούτο επήρες,
εφόδια πολλά για την υπόλοιπη ζωή έχεις κερδίσει.

Ζ.Μ.

8 σχόλια:

  1. Εξαίρετο γραπτό του Καβάφη Ανέσπερη.
    Έχουμε άραγε τα κότσια να κάνουμε την επιλογή που αναφέρει ; έχουμε την εσωτερική δύναμη να ρισκάρουμε, να εμπιστευτούμε την καρδιά μας ;
    Πολύ δύσκολη επιλογή ειλικρινά.
    Καλό βράδυ Ανέσπερη, να είσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προφανώς σας μπέρδεψα με το σχόλιό μου που απευθυνόταν στις κόρες μου όταν θα το διαβάσουν Γιάννη. Η άσκηση για να διευκρινίσω, έλεγε από το ποίημα Ιθάκη του Καβάφη να διαλέξουμε λέξεις και να γράψουμε κάτι δικό μας. Επομένως από την Ιθάκη εγώ διάλεξα τις λέξεις που αναγράφονται στην αρχή και μετά "εκτέλεσα" για μια ακόμη φορά την ποίηση και έγραψα το "Μη φοβηθείς..."
      Όσον αφορά τώρα το επίμαχο ερώτημα μυαλό ή καρδιά, τι να πω? Άλλες φορές υπερνικούνται οι φόβοι και βγαίνεις σίγουρα κερδισμένος σε συναισθήματα οπότε αποδέχεσαι και ήπια τις συνέπειες και άλλες πάλι χάνεις τη μάχη μαζί με τα αβγά και τα πασχάλια.
      Σου εύχομαι πάντως, ό,τι κι αν ακολουθείς στη ζωή σου να το ζυγιάζεις στην εσωτερική σου ζυγαριά τόσο καλά, ώστε στιγμή να μην μετανιώσεις για τις επιλογές σου. Αυτό είναι το ζητούμενο άλλωστε.
      Καλό βράδυ και σε ΄σένα Γιάννη!!!

      Διαγραφή
  2. Θα τολμήσω να υπογραμμίσω και την λέξη "ζυγαριά"...
    Τα φιλιά μου, καλό βράδυ και καλό τριήμερο Ζωή μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πέτρα ζητώ συγνώμη για την παραπλάνηση (δες απάντησή μου στον Γιάννη).
    Η λέξη "ζυγαριά" είναι δική μου λέξη στο δικό μου "ποίημα". Εγώ έπρεπε να διαλέξω-υπογραμμίσω λέξεις από την "Ιθάκη" του Καβάφη και να γράψω κάτι δικό μου στο οποίο θα περιλάμβανα κι αυτές που διάλεξα-υπογράμμισα. Έτσι όμως όπως έγραψα το σχόλιό μου στην αρχή ήταν δυσνόητο. Μόνο οι κόρες μου θα το καταλάβαιναν και θα πρέπει να προσέχω στο εξής γιατί μπορεί να γράφω γι' αυτές, μα αυτά που γράφω τα διαβάζουν κι άλλοι.
    Χαίρομαι που διάλεξες πάντως τη λέξη "ζυγαριά" στο δικό μου "ποίημα" γιατί έχει πολύ ... βάρος ;)
    Ευχές για όμορφα Κούλουμα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν κατάλαβα για ποιο μπέρδεμα μίλησες Ζωή μου, γιατί απλά διάβασα και ένιωσα αυτά που έγραψες, έτσι έμεινα στο ν' ακούμε την καρδιά μας γιατί αυτή θα μας οδηγήσει σ' αυτό που καθένας ορίζει ως Ιθάκη του!

    ΑΦιλάκια με πολλές ευχές για χαλαρό διήμερο πλέον! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η "Ιθάκη" και το "Μη φοβηθείς..." δύο διαφορετικά ποιήματα (αν το δικό μου φυσικά μπορείς να το κατατάξεις σ' αυτήν την κατηγορία), που μιλούν το καθένα με τον τρόπο του για το ταξίδι της ζωής. Καλά κατάλαβες εσύ. Έπαιξα με τις λέξεις που ξεχώρισα από την Ιθάκη και προσπάθησα να γράψω κάτι δικό μου αλλά κατέληξα να την αντιγράφω (?)
    Τέλος πάντων, όπως γράφω και στον Γιάννη χάθηκαν και τα αυγά και τα πασχάλια και ... η μάχη με την ποίηση :)
    Όμορφα Κούλουμα να περάσεις!!! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ μου άρεσε το ποίημά σου. Είναι γεμάτο αλήθειες. Μπράβο, Ζωή!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αλήθεια σου άρεσε Funky Monkey? Σ' ευχαριστώ! Και μόνο που το κατατάσεις στα "ποιήματα" το θεωρώ ιδιαίτερη τιμή!
    Και ναι, είναι γεμάτο αλήθειες. Οι δικές μου τουλάχιστον αλήθειες...
    Σ' ευχαριστώ πολύ πολύ και πάλι!!!
    Ξανά και ξανά καλησπέρα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή