Παρασκευή, 4 Μαρτίου 2016

Το αλλαγμένο αγριολούλουδο



Ήτανε άλλοτε κάποιους καιρούς, αγνούς και ξέγνοιαστους
ένα αγριολούλουδο
Σα να ΄ναι χθες η μνήμη το ανασύρει
Άσπρο τριγύρω λιγοστό και μες το κέντρο του
                       το μαύρο χρώμα κυριαρχούσε
Άοσμο ήτανε θαρρώ
και τους αγρούς των παιδικών των χρόνων μου,
αντάμα με τις παπαρούνες τους κοσμούσε.
Χρόνο το χρόνο το άνθος τούτο το περίεργο,
άλλαζε όψη και λιγόστευε το μαύρο
κι όσο αυτό γινότανε μπροστά στα μάτια μου
άκουγα τη γιαγιά περίεργα λόγια να μου λέει.
Πως όταν άσπρο όλο το αγριολούλουδο 
                                               ντυνότανε,
ο κόσμος θα ΄χανε για πάντα τη ντροπή του.
Κείνα τα λόγια τα παράξενα τότε 
                            δεν καταλάβαινα, 
κι εξήγηση απ' τη γιαγιά δεν λαχταρούσα

Άλλαξε ο αιώνας και οι καιροί περάσανε
μα ακόμα το θυμάμαι το λουλούδι εκείνο
που κάτασπρο τώρα ένδυμα εντύθηκε,
Το μαύρο χρώμα μόνο στη μνήμη παραμένει
κείνο το μαύρο το παράξενο
που μες το κέντρο του άνθους κυριαρχούσε.

Ζ.Μ.

8 σχόλια:

  1. Καλησπέρα Ανέσπερη. Πολύ όμορφο με πάρα πολύ παράξενο χρώμα στα λόγια του.
    Πραγματικά πολύ ωραίο.
    Καλό Σ/Κ να έχεις κοπέλα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γιάννη πάντα με τον καλό σου λόγο!!! Κάτι τέτοια παράξενα μόνον οι κόρες μου τα καταλαβαίνουν γιατί μπορούν να τα αποκρυπτογραφίσουν :)
    Να είσαι πάντα καλά για να μας κερνάς τον καλό σου λόγο!!!
    Καλό Σ/Κ και σε ΄σένα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μ' έβαλε σε σκέψεις τ' ολόλευκο αγριολούλουδο σου, Ζωή μου...
    Οι κατακόκκινες και εφήμερες παπαρούνες, έχουν το μαύρο μέσα τους, ίσως γι αυτό και είναι εφήμερες... παράξενα τα λόγια της γιαγιάς, λες η ζωή να μας αλλάζει χωρίς να το πάρουμε μυρωδιά; ;-)
    Το ποίημα σου πανέμορφο! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ταξίδι πίσω στο χρόνο, στη γειτονιά και στα μικράτα μου Στεφανία, ξύπνησε θύμησες πολλές και δεν μπορώ να τις μαζέψω! Περίπατοι με την οικογένεια στο Παγωνέρι, μια πηγή με κρυστάλλινο νερό στο δάσος λίγο πιο πάνω από το σπίτι, και λουλούδια παράξενα και ιστορίες της γιαγιάς, και, και, και ...

      Διαγραφή
  4. Τι όμορφο... μπράβο! Με έβαλες κι εμένα σε σκέψεις...
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αληθεια είναι πως και ΄γω μπήκα σε σκέψεις, αναμνήσεις και ερωτήματα πολλά που θα ήθελα να κάνω στη γιαγιά...
      Funky Monkey την καλημέρα μου και πάλι!!!

      Διαγραφή
  5. Είναι κι αυτά τα αγριολούλουδα που ανθίζουν στην ποίηση μόνο και είναι τόσο όμορφα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Είναι και αυτή η ποίηση που τα αγριολούλουδά της δεν ξέρεις σε τι ακριβώς αναφέρονται ;)
    Αγκαλιά φιλική!!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή