Τετάρτη, 9 Μαρτίου 2016

"Γι' αυτό συνεχίζω με τις αναμνήσεις της παιδικής ηλικίας"



«Έχω για τη ζωή μιαν αντίληψη δραματική και ρομαντική. Ό,τι δεν αγγίζει βαθιά την ευαισθησία μου δεν με ενδιαφέρει. Όσον αφορά την ποίηση, στην πραγματικότητα καταλαβαίνω πολύ λίγα πράγματα. Γι' αυτό συνεχίζω με τις αναμνήσεις της παιδικής ηλικίας. Ίσως απ' αυτά τα φυτά, τη μοναξιά, τη σκληρή ζωή, βγαίνουν οι μυστικές, αληθινά βαθιές "Ποιητικές Πραμάτειες" που κανείς δεν μπορεί να διαβάσει, γιατί κανείς δεν τις έγραψε. Η ποίηση διδάσκεται βήμα βήμα ανάμεσα στα πράγματα και στις υπάρξεις, χωρίς να τα χωρίσουμε, αλλά ενώνοντάς τα με την ανιδιοτελή απλωσιά της αγάπης.» 
Π.Ν.


Η βασίλισσα
Σε ονόμασα βασίλισσα.
Υπάρχουν ψηλότερες από σένα, ψηλότερες.
Υπάρχουν αγνότερες από σένα, αγνότερες.
Υπάρχουν ομορφότερες από σένα, ομορφότερες.
Αλλά εσύ είσαι η βασίλισσα.
Όταν περπατάς στο δρόμο
κανείς δε σε αναγνωρίζει.
Κανένας δε βλέπει το κρυστάλλινο σου στέμμα, κανένας δεν κοιτάζει
το από κόκκινο χρυσό χαλί
που πατάς καθώς περνάς,
το χαλί δεν υπάρχει.
Κι όταν εμφανίζεσαι
όλοι οι ποταμοί ακούγονται
στο κορμί μου, καμπάνες
σείουν τον ουρανό
κι ένας ύμνος γεμίζει τον κόσμο.
Μονάχα εσύ κι εγώ,
μονάχα εσύ κι εγώ, αγάπη μου,
τον ακούμε.
Πάμπλο Νερούδα

8 σχόλια:

  1. Αγαπημένος ο Νερούδα...
    Φιλιά! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και δικός μου!
      Αλλά και πόσοι άλλοι...!
      Καλή σου μέρα κι ας πέρασε η μισή :)

      Διαγραφή
  2. Καλησπέρα σου Ανέσπερη με τις ομορφιές σου. Πολύ ωραίο. Καλό βράδυ να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Με τις κλεμμένες ομορφιές μου! :)
    Καλό σου βράδυ Γιάννη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπημένος ο Νερούδα και μερικές φορές ζηλεύω την κόρη μου που μπορεί να τον διαβάζει στη γλώσσα του, λέγοντάς μου (για να ζηλέψω ακόμα περισσότερο προφανώς), πόσο πιο όμορφα είναι έτσι τα ποιήματά του!..
    Φιλιά πολλά και καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τώρα ζηλεύω κι εγώ τη ζηλευτή σου κόρη Μαράκι! Με μια ζήλια διαφορετικής σημασίας από τη γνωστή.
    Σου εύχομαι να περάσεις όμορφο τετραήμερο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτό θα πει Αγάπη!
    Τι όμορφο και πόσο τυχερή η Βασίλισσα που του ενέπνευσε αυτό το ποίημα που δεν γνώριζα!

    ΑΦιλάκια Ζωή μου και καλό διήμερο πλέον! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι ύστερα σου λένε πως δεν υπάρχουν πρίγκιπες! Και καλείσαι εσύ να τους πιστέψεις... :)
      Καλό διήμερο Στεφανία μου, να περάσεις πολύ πιο όμορφα απ' ότι περιμένεις!!! :)

      Διαγραφή