Πέμπτη, 5 Μαΐου 2016

Και οι μαμάδες παίρνουν άδεια.


         
    Είχαμε καιρό πολύ να ιδωθούμε.
   Χαθήκαμε όταν η καθεμιά άρχισε τις εσωτερικές της αναζητήσεις και περιπλανιόταν σε μονοπάτια επικίνδυνα.
   Όσο εγώ ετοίμαζα τη σαλάτα και σερβίριζα στα πιάτα, εκείνη έφερνε βόλτα στο σπίτι και ξεφύλλιζε σελίδες διάσπαρτα αφημένες.
   Καλά τα καταφέραμε τελικά και οι δυο μας! Από τα ρίσκα της ζωής σπάνια βγαίνεις ηττημένος.
   Έστρωσα το τραπέζι και καθήσαμε. Άνοιξα μια φιάλη κρασί, από το καλό, για την πολυπόθητη συνάντησή μας.
   "Πόσο σε ζηλεύω με όλα αυτά που κάνεις", μου είπε. "Κάποια στιγμή πρέπει να μου δείξεις κι εμένα, θέλω να μάθω".
   "Πόσο σε ζηλεύω για όλα αυτά που ζεις", της είπα. "Κάποια στιγμή πρέπει να μου πεις πως κατάφερες να κάνεις ένα όνειρό μου πραγματικότητά σου".
     Γελάσαμε.
   Είχα τρία χρόνια να τη δω. Δεν άλλαξε καθόλου. Μόνο στο βλέμμα της διέκρινα μια περίεργη λάμψη ευτυχίας. 
  Αβίαστα ξεκίνησε η συζήτησή μας. Σα να μην πέρασε ούτε μια μέρα από την τελευταία μας συνάντηση.
   Ένα πεντάλεπτο αφιέρωσα μόνο να της πω τα νέα μου. Ύστερα σώπασα. Ήθελα να ακούσω τα δικά της νέα. Ήθελα να ακούσω να μου μιλάει για τα  παιδιά της. Για την καινούρια της ζωή. Ήθελα να αφήσω αχαλίνωτη τη φαντασία μου με την ελπίδα πως όσο αυτή θα μου μιλούσε εγώ θα ζούσα, έστω και νοερά στο σπίτι της, την καθημερινότητά της. Και έτσι την παρότρυνα συνέχεια να μην σταματάει. 
    Δεν έλεγε λεπτομέρειες. Άλλωστε κι εμένα δεν με ενδιέφεραν. Την ουσία χρειαζόμασταν και οι δύο. Και η ουσία ήταν μόνο μία. Η Αγάπη.
   Τέσσερις ώρες και μισή ξεχείλιζε η καρδιά της από την Αγάπη που κυρίευε τον μέσα της κόσμο και το στόμα της μέλωνε κάθε φορά που αναφερόταν στα σαράντα επτά παιδιά της (μόνο τα δύο από φυσική γέννα). 
   Ξέρετε?
   Η Φίλη μου είναι μαμά σε χωριό S.O.S.
   Η Φίλη μου είναι ευτυχισμένη.
   Η Φίλη μου δεν θα μπορούσε να είναι τίποτα άλλο.


Αύγουστος 2015. Συνάντηση πολυπόθητη με καλή μου φίλη, μετά από τρία χρόνια που είχε να φανεί στο σπιτικό μου. Ανασύρω αυτήν την συνάντησή μας από τη μνήμη, και από σχετική δημοσίευση που έκανα στο fb, και δηλώνω "παρούσα" στην "Κοινωνία ώρα... Αγάπης", καινούριο δρώμενο της Αριστέας (http://princess-airis.blogspot.gr).





20 σχόλια:

  1. Η φίλη σου είναι ξεχωριστή. Υποκλίνομαι μπροστά της. Για κάτι τέτοιο χρειάζεται να έχεις μια μεγάλη καρδιά για να μπορείς να δίνεις αγάπη γιατί εκτός όλων των άλλων για να μεγαλώσει ένα παιδί θέλει πάνω απ' όλα αγάπη.
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου κάπως έτσι σκεφτόμουν κι εγώ και στην άκρη του μυαλού μου είχα πως αν μεγάλωναν τα κορίτσια μου θα ήθελα πολύ να κάνω αυτό που η φίλη μου έκανε γιατί έχω πολύ Αγάπη να δώσω στα παιδιά. Η Αγάπη από μόνη της όμως δεν αρκεί. Χρειάζεται δύναμη ψυχής για να μπορέσεις να ανταπεξέλθεις στις υποχρεώσεις αυτές. Και να είναι το σώμα ακούραστο και η ψυχή αστείρευτη. Εγώ δύο τρεις μέρες την εβδομάδα έχω το εγγονάκι μου για λίγες ώρες και μετά χρειάζομαι ξεκούραση γιατί εξαντλούμαι από το παιχνίδι. Η φίλη μου έχει επί 24ωρου βάσεως 45 παιδιά με ότι αυτό συνεπάγεται και όχι μόνον παιχνίδι!!! (Τα δύο τα δικά της είναι μεγάλα πια και έχουν ανοίξει τα φτερά τους). Μεγάλη υπόκλιση και από ΄μένα για το ΜΕΓΑΛΕΊΟ της ψυχής της!!! Ούτε στο νυχάκι της δεν θα τολμούσα να πω πως την αγγίζω!!! Ευλογημένη να είναι!!!

      Διαγραφή
  2. Τέτοιες γυναίκες και άνθρωποι, σαν λειτουργοί της ίδιας της ζωής. Τι να πούμε για το μεγαλείο της.
    Την καλησπέρα μου Ζωή και ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ αν δεν κάνω λάθος....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μόνο να θαυμάσουμε Γιάννη μπορούμε τέτοιους Ανθρώπους!!! Τίποτε άλλο...
      Μόνο να θαυμάσουμε...

      Όχι. Δεν κάνεις λάθος :) Σ' ευχαριστώ πολύ!!! Τα καλύτερα εύχομαι κι εγώ σε ΄σένα και τους αγαπημένους σου!!!
      Από ΄μένα καλημέρα!!! :)

      Διαγραφή
  3. Ζωή υπέροχη η συμμετοχή σου μάτια μου! Αληθινή και παράδειγμα προς μίμηση!
    Ξέρεις κάποια στιγμή το σκέφτηκα κι εγώ να γίνω μάνα σε παιδικό χωριό sos αλλά ήταν πολύ αργά για μένα. Βλέπεις υπάρχει όριο στην ηλικία κι εγώ πια το έχω ξεπεράσει!
    Τη θαυμάζω τη φίλη σου!
    Πολύ συγκινήθηκα μάτια μου!!!!
    ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩ!!!
    Την καλημέρα μου και την αγάπη μου♥
    Καλό ΣΚ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστέα μου είναι κρίμα και άδικο αυτό για τα παιδιά αν "κόπηκες" λόγω ηλικίας!!! Θέλω να πιστεύω πως είχες πολλά να δώσεις!!!
      Τη φίλη μου κι εγώ την θαυμάζω γι' αυτό και είχα την ανάγκη να μοιραστώ αυτές μου τις σκέψεις, τόσο στο fb όσο και στο δρώμενό σου. Όπως σου έγραψα έχω πολλές ιστορίες που θα μπορούσα να γράψω για το συγκεκριμένο δρώμενο μα αυτή η ιστορία βρίσκεται πάνω απ' όλες με μεγάλη διαφορά!!!
      Η φίλη μου όχι απλά πέρασε τις εξετάσεις που έπρεπε να δώσει (και γραπτές και από ψυχολόγους), αλλά πρέπει να αναφέρω πως πέρασε και πρώτη!!!
      Στην ηλικία μου μόνο παιχνίδι θέλω και όχι την φροντίδα και την ευθύνη παιδιών. Μόνο να παίζω μαζί τους και να τα αγαπάω. Και ΄γω το σκεφτόμουν κάποτε μα τελικά όσο μεγαλώνω γίνομαι "καλοπερασάκιας" και ένα τέτοιο μεγάλο εγχείρημα δεν θα το άντεχα!!!
      Χαίρομαι που σε συγκίνησε η συμμετοχή μου!!! Ήταν απότερος σκοπός μου για όλους όσους θα το διαβάσουν.
      Παράδειγμα προς μίμηση!!! Έτσι ακριβώς!!!
      Η Ανθρωπιά προσωποποιημένη!!!
      Καλό Σ/Κ και σε ΄σένα!!!

      Διαγραφή
  4. Τις ζηλεύω ατες τις μανες! Αξιες! Να είναι γερές και να μας καθοδηγουν!
    Συγχαρητηρια φιλη μου για την αναρτηση και την ωραια σου συμμετοχη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριάδνη τα συγχαρητήρια ανήκουν μόνον στη Φίλη μου!!! Εγώ απλά τα εισπράττω χωρίς να τα δικαιούμαι μιλώντας γι' αυτήν και "κλέβοντας".
      Σ' ευχαριστώ πάντως για τα καλά σου λόγια!!!
      Θα ήθελα πολύ, και θα το κάνω κάποια στιγμή, να της διαβιβάσω όλα αυτά που γράφετε γι' αυτήν. Ξέρω πως δεν θα της αρέσει και πολύ, μα δεν μπορώ να μην δεν της το αναφέρω.
      Καλή Κυριακή σου εύχομαι να έχεις!!!

      Διαγραφή
  5. Υπέροχη η μαρτυρία σου, όπως και η συμμετοχή στα δρώμενα της Αριστέας, Ζωή μου!
    Το να έχεις φίλη καρδιάς ένα άτομο που έχει δοθεί στην φροντίδα παιδιών, έχοντας και δικά της, δείχνει μεγαλείο ψυχής και των δυο σας!!!
    Καλό δημιουργικό και γαλήνιο Σαββατοκύριακο θα ευχηθώ!
    ΑΦιλάκια πάντα μέσα απ΄ την καρδιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στεφανία μου εγώ όπως γράφω και πιο πάνω είμαι "καλοπερασάκιας". Χρειάζομαι το χώρο μου και το χρόνο μου όπως χρειάζομαι τον αέρα για να ζήσω. Αλλιώς πνίγομαι. Κάθε άλλο παρά μεγαλείο ψυχής διαθέτω...
      Η Φίλη μου όμως διαθέτει αυτό το μεγαλείο και για τις δυο μας!!!
      Σ' ευχαριστώ πολύ! Αντεύχομαι για καλό Σ/Κ, δημιουργικό και μέσα στη φύση-παράδεισό σου!!!
      Αγκαλιά ζεστή από ΄μένα μιας και την έχω καθιερώσει πλέον :)

      Διαγραφή
  6. Είσαι τυχερή που έχεις τέτοια φίλη!
    Και είναι η προσωποποίηση της αγάπης αυτές οι μανούλες! Και δεν είναι καθόλου εύκολο, όπως νομίζουν πολλοί...
    Καλή Κυριακή εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πραγματικά Woman in Blogs (ξεχνώ το όνομα συγχώρεσέ με) είμαι τυχερή! Απ' ότι μου έχει πει, ήταν και δικό της όνειρο ζωής όπως και δικό μου. Εγώ έμεινα μόνο στα λόγια και εκείνη προχώρησε στην πράξη!!! Και όχι, δεν είναι καθόλου εύκολο όπως το φανταζόμουν. Δεν αρκεί η αγάπη και το παιχνίδι. Εκεί έχει δουλειά πολύ!!! Κοιτάζω 3 ημέρες την εβδομάδα τον εγγονό μου (1,5 ετών) και σκέφτομαι πόσο θα ζοριζόμουν αν ήμουν υπεύθυνη για τη διαπαιδαγώγησή του, για τα καθαρά του τα ρούχα, για το διάβασμά του όταν θα πάει στο σχολείο!!! Προαιρετικά συμμετέχω και σε αυτά, μα όταν έχω διάθεση και χρόνο. Προαιρετικά!!!
    Καλή Κυριακή σου εύχομαι κι εγώ με τη σειρά μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Επειδή το έψαχνα τελευταία για προσωπικούς λόγους το παραθέτω κι εδώ για όποιον ενδιαφέρεται:

    "Για τα παιδιά που ζουν και μεγαλώνουν στα Παιδικά Χωριά SOS, η Μητέρα SOS είναι το βασικό πρόσωπο αναφοράς.

    Είναι ο άνθρωπος που ζει μαζί τους σ’ ένα Σπίτι του Παιδικού Χωριού SOS, προσφέροντας με τη σταθερή και ζεστή παρουσία της, αγάπη, φροντίδα, στήριξη και σιγουριά για να μεγαλώσουν σ’ένα περιβάλλον ασφάλειας που θα καλύπτει όλες τις φυσικές, ψυχοσυναισθηματικές και κοινωνικές τους ανάγκες.

    Η Μητέρα SOS αναλαμβάνει υπεύθυνα την ανατροφή παιδιών που για διάφορους λόγους, δεν μπορούν να μεγαλώσουν κοντά στη φυσική τους οικογένεια. Υποκαθιστά το μητρικό πρότυπο, δημιουργεί συναισθηματικούς δεσμούς με αποδοχή και σεβασμό για την προσωπικότητα κάθε παιδιού και τα βοηθά να αναπτυχθούν προκειμένου να ενταχθούν ως ενήλικα και ανεξάρτητα άτομα δημιουργικά στη κοινωνία.

    Το «επάγγελμα» της Μητέρας SOS δίνει τη δυνατότητα σε εκατοντάδες γυναίκες σ’ όλο τον κόσμο να ζήσουν «κοινωνικά» τη μητρότητα και να βρουν ένα καινούργιο νόημα σε μια ζωή προσφοράς και συναισθηματικής πληρότητας μέσω της ενασχόλησης με παιδιά.

    Στα Παιδικά Χωριά SOS αναζητούμε Μητέρες SOS, οι οποίες θα βοηθήσουν να προστατέψουμε και να μεγαλώσουμε καλύτερα ακόμα περισσότερα παιδιά.

    Αν αγαπάτε τα παιδιά και θέλετε να ασχοληθείτε με την ανατροφή τους
    Είστε μεταξύ 35 - 50 ετών, χωρίς οικογενειακές υποχρεώσεις
    Είστε απόφοιτη Λυκείου με καλή σωματική και ψυχική υγεία
    Έχετε δυνατότητα σταθερής παρουσίας/διαμονής σε ένα από τα Παιδικά Χωριά SOS σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη και Ηράκλειο Κρήτης
    Σας προσφέρεται:

    Ικανοποιητικός μισθός, ασφάλιση, άδεια και 8 ρεπό το μήνα
    Διαμονή σε σύγχρονη κατοικία
    Συνεχής εκπαίδευση και επιμόρφωση
    Συνεργασία και υποστήριξη από επιστημονικό προσωπικό
    Επικοινωνήστε μαζί μας στο 210 3313661 ή στείλτε mail στο soshr@sos-villages.gr


    Φυσικά δεν είναι "επάγγελμα" και πολύ σωστά το έχουν σε εισαγωγικά...είναι προσφορά ατόφιας αγάπης!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, να τώρα!!! Αυτό δεν είναι ένα πολύ πολύ καλό ποστ για το φβ? Ακόμη και ένα άτομο να ενδιαφέρει αξίζει να γίνει σχετική ανάρτηση!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Μαράκι μου σ' ευχάριστώ πάρα πολύ!!! Με την πρώτη ευκαιρία που θα μπω στο φβ θα το αναρτήσω οπωσδήποτε κι ας το σνομπάρω (το φβ) !!!
      Πολύ εύστοχο το "σχόλιό" σου!!!!!!!!!!!!!!!!!! Και πάλι σ' ευχαριστώ!!! Κάπου θα το χρησιμοποιήσω σίγουρα!!! :) :) :)
      Την πιο γλυκιά μου καλημέρα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  9. Εγώ δεν θέλω τίποτα να πω, γιατί δάκρυσα, γιατί τις ξερω όλες αυτές τις Μάνες των παιδιών του κόσμου !!!
    Ο Θεός να τους δίνει δύναμη !
    Φιλιά γλυκά Ανέσπερή μου !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σταυρούλα αυτές οι Μάνες είναι η απόλυτη ανιδιοτελής αγάπη προσωποποιημένη!!!
      Ο Θεός να τους δίνει δύναμη!!! Θα συμφωνήσω!!!
      Έβλεπα στο διαδίκτυο μια κάρτα που ζωγράφισαν για τη γιορτή της μαμάς παιδάκια από το χαμόγελο του παιδιού. Προφανώς για μια τέτοια Μάνα. Δάκρυσα κι εγώ όπως κι εσύ όταν είδα την καρτούλα με τις καρδουλες και με το ακόλουθο μήνυμα : "Μερικές φορές σκέφτομαι ότι θα ήθελα να γίνης μαμά μου. Αλλά δεν γίνετε! Κρίμα που δεν γίνετε να γίνης μαμά μου. Ε.Δ. Σ' αγαπώ να το ξέρις. Δ.Μ."
      Δώρο αξίας ανεκτίμητης που το φυλάς στο σεντούκι της ψυχής για να σου ζεσταίνει την καρδιά στα στερνά σου!!!
      Ευχές για ό,τι καλύτερο Σταυρούλα μου!!!

      Διαγραφή
  10. Αγαπητή Ζωή. Η μικρή σου ιστορία είναι απόλυτο παράδειγμα γονικής αγάπης. Και λέω γονικής, γιατί ποιος είναι γονιός;
    Για μένα γονιός είναι εκείνος που στηρίζει, που προφυλάσσει, που συμβουλεύει και δυναμώνει ένα παιδί για να μπορέσει να αντικρύσει τη ζωή κατάματα. Είτε είναι φυσικός είτε όχι, τα χαρακτηριστικά αυτά δεν αλλάζουν με το επίθετο "φυσικός" ή "θετός". Και η φίλη σου τα έχει αυτά τα χαρακτηριστικά. Πόση ολοκλήρωση μπορεί να νιώθει κάποιος όταν αισθάνεται 47 ψυχές να τον θυμούνται για πάντα σαν μάνα τους;
    Χωρίς ιδιοτέλεια, αυτή είναι η πραγματικότητα, αυτό είναι το αντάλλαγμα που δεν επιδιώκεις αλλά έρχεται μόνο του και σκεπάζει τις πράξεις αγάπης με τις ανάλογες εισπράξεις.
    Πράττεις με αγάπη, εισπράττεις χωρίς απαίτηση αγάπη.
    Νάσαι καλά και να μοιράζεις γύρω σου αυτές τις ανθρώπινες καταστάσεις που αναβλύζουν αγάπη και ανθρωπιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις

    1. Γονιός είναι όλα αυτά που αναφέρεις αγαπητέ Δημήτρη. Γονιός είναι το ξενύχτι στον πυρετό, το χάδι στον βραδινό εφιάλτη, η αγκαλιά στο πρωινό ξύπνημα, το χαμόγελο που επιζητά για επιβράβευση. Γονιός είναι αυτά κι άλλα τόσα με κοινό παρανομαστή την Αγάπη. Και όχι. Ούτε να την φανταστώ δεν μπορώ αυτήν την ευτυχία και την ολοκλήρωση που νιώθει μια τέτοια Μάνα όταν αυτές οι 47 ψυχές όπως τις αποκαλείς θα την θυμούνται για πάντα σαν μάνα τους. Ούτε να την φανταστώ δεν μπορώ!!!
      Σ' ευχαριστώ! Να είσαι κι εσύ καλά!

      Υ.Γ. Διάβασα τη συμμετοχή σου στο ίδιο δρώμενο της Αριστέας. Τα συγχαρητήριά μου. Υπέροχο κείμενο. Πως θα μπορούσε άλλωστε να μην είναι? Για Αγάπη μιλά!

      Διαγραφή
  11. Υπέροχη μαμά!!!!
    μαμά πολλών παιδιων!!!!
    Μια ευτυχισμένη γυναίκα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι επιλογές μας όταν γίνονται συνειδητά, δεν μπορούν παρά μόνο ευτυχία να μας χαρίζουν όσες δυσκολίες κι αν αντιμετωπίζουμε!!!
      Και υποθέτω πως οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει η φίλη μου είναι πάρα πολλές μα η ευτυχία που νιώθει δίνοντας αγάπη τις δαμάζει.
      Ευχές για όμορφο Π/Σ/Κ Ελένη Β !!!

      Διαγραφή