Παρασκευή, 1 Ιουλίου 2016

"Εκτελώντας" την ποίηση.



Η σοφία του Σοφού

Ικέτιδα σ' ένα όνειρό μου έγινα
και θέλησα αρχαία μυστικά να μάθω,
για τα ταξίδια των στοιχείων της ζωής
πως ξεκινούν, τι τελειωμό, και ποιο τάχα νόημα 
                                                             να έχουν.
Είναι ένας γρίφος τα ταξίδια τους αυτά
μου είπε ένας σοφός που άκουσε την ικεσία.
γιατί η φλόγα, το νερό, η γη κι ο άνεμος 
καλά κρατούν τα μυστικά τους, βαθιά σε μια σπηλιά 
                                                            κρυμμένα.
Μα η ταξιδιάρα μου η καρδιά,
ήθελε οπωσδήποτε να μάθει,
και σαν τα ρώτησε τα τέσσερα στοιχειά
αυτά σιωπή ντυθήκανε και την κοιτάξανε με μια ματιά 
                                                              απορημένη.
Σε λίγο το βλέμμα τους μακριά αποτραβήξανε
κι ο άνεμος άρχισε να σιγοτραγουδάει
τότε η φωτιά στη μουσική ευθύς λικνίστηκε
σ' ένα χορό μυστήριο που μες το χρόνο παραπαίει.
Θύμωσε η γη και με οργή αμέσως σείστηκε
και τον θυμό της στο νερό ξεσπάει
κι αυτό που σε κύμα τεράστιο μεταμορφώθηκε
ότι δεν ήταν σταθερό, στο πέρασμά του παρασύρει.

Αίφνης θαρρείς πως και η σιωπή διαλύθηκε
η αναμπουμπούλα τώρα πήρε τη θέση της στον ύπνο
και ο γέρος με σοφία περισσή ψιθύρισε
λόγια σοφά και αδυσκόλευτα συνάμα.

Ξέχνα μου είπε κόρη μου της φύσης τα στοιχειά
και ψάξε της ψυχής να βρεις που οδηγούνε τα ταξίδια.
Ζ.Μ.

    Μου αρέσει να φαντάζομαι τους άγνωστούς μου ανθρώπους. Με βοηθά να συνομιλώ μαζί τους και να ξεδιπλώνομαι. 
    Η Αριστέα (http://princess-airis.blogspot.gr), στο μυαλό μου έγινε μια αιθέρια παρουσία, μια νεράιδα με ένα μαγικό ραβδάκι που μας τσιγκλάει και στύβει ποίηση. 
   Έχει ομορφύνει την εδώ διαμονή μου και χαίρομαι που βρέθηκα στην blogoγειτονιά της. Κάτι που παραπέμπει σε ποίηση έστυψε κι από ΄μένα με το "12ο Συμπόσιο ποίησης" που διοργάνωσε. 
   Αυτή ήταν μια προσπάθειά-συμμετοχή μου για ένα ποίημα που θα περιείχε τις λέξεις κλειδιά ταξίδι, ταξιδιάρης-αρα-ικο ή ταξιδευτής. 
   Και δεν μπορεί κανένας να πει τίποτα!!! Την "εκτέλεσα" για μια ακόμη φορά την ποίηση!!!

18 σχόλια:

  1. Εμένα πάντως μυ άρεσε η εκτέλεση...
    Και για αυτό και σε επέλεξα.
    Πολύ ωραίο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου σ' ευχαριστώ πάρα πολύ!!!
      Είναι όμορφα να συμπλέω μικρό καραβάκι εγώ στα ίδια νερά με άλλα καράβια μεγάλα και να με βοηθούν να πηγαίνω λίγο παραπέρα με την αύρα και την βοήθειά τους!!!
      Εσύ και η Αριστέα ήσασταν μια αναπάντεχη ευχάριστη έκπληξη για ΄μένα σ' αυτόν το χώρο με τα δρώμενα-δημιουργικά παιχνίδια σας!!!
      Από καρδιάς σας ευχαριστώ το ίδιο και τις δυο σας!!!
      Την καλημέρα μου και ευχές για όμορφο Σ/Κ!!!

      Διαγραφή
  2. Κι εμένα μου άρεσε η "εκτέλεση", μια και το είχα σημειώσει σε αυτά που ξεχώρισα, δυστυχώς όμως οι βαθμοί δεν έφταναν για όλα...
    Πολλά συγχαρητήρια Ζωή μου για την υπέροχη συμμετοχή σου!
    Φιλιά πολλά και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή μου Μαρία!!! Το ξέρεις, το ξέρω και το ξέρουμε όλοι όσοι συμμετέχουμε στοο Συμπόσιο. Δεν είναι οι βαθμοί, δεν είναι το πέρασμα αγνώστων από τη σελίδα μας, δεν είναι η "δημοσιότητα" που αποκτούμε. Είναι αυτό το απόσταγμα ψυχής που καταθέτουμε και τα αποστάγματα των άλλων ψυχών που έρχονται και ακουμπάνε τη δική μας ψυχή. Δεν δηλώνει κανένας ποιητής αλλά μας βγαίνει η ποίηση που κουβαλάει η ίδια η ζωή που ζούμε. Όπως τη ζούμε!!!
      Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ για τα λόγια σου, για το πέρασμά σου!!!
      Τα συγχαρητήριά σου τα παίρνω και τα σκορπώ σε όλους όσους συμμετείχαν με τα ευαίσθητα αποστάγματά τους!!!
      Την αγάπη μου! Καλό μήνα, καλό Σ/Κ, καλημέρα!!!

      Διαγραφή
  3. Η ταπεινότητα και η σοβαρότητα με την οποία την αντιμετωπίζεις δείχνει τι άνθρωπος είσαι Ζωή μου!
    Χαίρομαι που συναπαντήθηκαν οι δρόμοι μας κι έχουμε την ευκαιρία να διάζουμε ΤΟΣΟ όμορφες σκέψεις!
    Να'σαι καλά κι εύχομαι να συνταξιδεύεις σε όλα τα Συμπόσια μαζί μας!
    Σε φιλώ γλυκά και σε ευχαριστώ πολύ για τη συμμετοχή σου!
    Ήταν ιδιαίτερη και μας έδωσε πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστέα μου όπως έγραψα και στο σχόλιό μου έχω πολλούς λόγους να ευχαριστήσω εγώ εσένα, αλλά είναι σα να ευλογούμε τα γένια μας.
      Το έγραψα και στη Μαρία πιο πάνω, το γράφω κι εδώ. Η Μαρία και εσύ ήσασταν μια αναπάντεχη ευχάριστη έκπληξη για ΄μένα σ' αυτόν το χώρο με τα δρώμενα-δημιουργικά παιχνίδια σας!!!
      Από καρδιάς σας ευχαριστώ το ίδιο και τις δυο σας!!!
      Ο ποιοτικός χρόνος που διαθέτε και οι δύο από τον πολύτιμο χρόνο σας για όλους εμάς, το τσίγκλισμα που μας κάνετε για να ξεδιπλώσουμε άγνωστες πτυχές μας, η φιλοξενία και η σύσταση τόσων αγνώστων ανθρώπων στις σελίδες σας και κυρίως η ορθάνοιχτη πόρτα σας με έχει εντυπωσιάσει πολύ!!!
      Το ευχαριστώ είναι λίγο και είναι όλο δικό μου προς εσάς!!!
      Μια ζεστή αγκαλιά! Μπορεί να τις σκορπάω έτσι αλόγιστα, μα είναι ότι πιο πολύτιμο μπορώ να δώσω.
      Καλό Σ/Κ!!! Καλό μήνα!!! Καλημέρα!!! :) <3

      Διαγραφή
  4. http://princess-airis.blogspot.gr/2016/07/blog-post.html
    Η Αννούλα θα σου λύσει τις απορίες σχετικά με το ποίημα της στη θέση 14 !
    Πολλά φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ! Με μπέρδεψε πολύ. Τη μια στιγμή νόμιζα πως καταλαβαίνω ακριβώς τι ήθελε να πει και την άλλη στιγμή νόμιζα πως χανόμουν. Το βραδάκι, με το κρασάκι μου και τη φρουτοσαλατίτσα μου, θα μπω μέσα ξανά μέσα (γιατί ήδη έκανα το πέρασμά μου) για να πω τις απορίες μου. Τώρα θα προσγειωθώ ανώμαλα. Η σφουγκαρίστρα, το ξεσκονόπανο και η σκούπα στήσανε χορό και περιμένουν και αυτά τη συμμετοχή μου στο Σαββατιάτικο πανηγύρι μας!!!
      :) <3 Ευχαριστώ και πάλι!!! :) <3

      Διαγραφή
  5. Και καλά και όμορφα το έδωσες Ζωή.....! Μην είσαι τόσο σκληρή με την έκφρασή σου. Άσε εμάς έξω να την απολαύσουμε διαβάζοντας. Και το κάναμε. Χωρίς ίχνος κολακίας, πολύ όμορφο. Πάντα καλές εμπνεύσεις να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ίσως φίλε Γιάννη γίνομαι κουραστική στο να "κρίνω" αυστηρά τον εαυτό μου σ' αυτά που γράφω. Δεν τον κάνω όμως για να κερδίσω κι άλλους επαίνους. Δεν είναι οι έπαινοι το ζητούμενό μου. Το κάνω για να διαχωρίσω τη θέση μου από τους ποιητές οι οποίοι πάντα ήταν στο στόχαστρο. Αν αύριο θελήσει κάποιος να εξαφανίσει όλους τους ποιητές από προσώπου γης, κρίμα δεν είναι να πάω κι εγώ μαζί τους??? Για σκέψου λίγο. Κρίμα δεν είναι να χαθώ επειδή παίζω με τις λέξεις??? :)
    Για μια ακόμη φορά να σου πω ευχαριστώ. Είσαι από τους λίγους που προσπέρασαν το κουσουράκι που έχει το ζώδιό μου, δηλαδή το αλλοπρόσαλλο του χαρακτήρα μου, και όχι εμένα, δηλαδή το διδυμάκι! Και μου κάνει εντύπωση πως είσαι εδώ ακόμη, παρ΄όλο που δεν έχω περάσει καθόλου από το "σπιτικό" σου!!!
    Να είσαι πάντα καλά και να περνάς από ΄δω να σε ζαλίζω :)
    Καλό μήνα φίλε Γιάννη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Ζωή. Δίδυμος εσύ, Καρκίνος εγώ γαρ... όχι ότι δίνω και μεγάλη βαρύτητα στις ζωδιακές προσεγγίσεις. Τις κρατάω σε ...ελεγχόμενη απόσταση. Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
    2. Γιάννη μου εγώ πάλι δίνω πολύύύύύύ μεγάλη βαρύτητα στα ζώδια! Αν δεν ήταν αυτά πως θα δικαιολογούσα τον εαυτό μου???
      Ααααααα! Ευτυχώς υπάρχουν τα ζώδια και λένε στους άλλους πως δεν φταίω εγώ έτσι που ενεργώ! Όόόόόχι, δεν φταίω εγώ!!! Τα ζώδια φταίνε!!!!!!!!!!!!!!!! ;) :) :) :)

      Διαγραφή
  7. Τι όμορφο, Ζωή, το ονειρικό ταξίδι σου και πώς με κάποιο τρόπο μαγικό, έκανες να σαλέψουν "της ψυχής μας τα στοιχειά που οδηγούνε τα ταξίδια"!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Άννα από την Πάρο!!!
      Σ' ευχαριστώ πολύ. Γλωσσοπλάστης δεν καταφέρνω να γίνω και να κάνω ποίηση όπως εσύ, μα παίζοντας με τις λέξεις μου αρέσει να φτιάχνω ιστοριούλες που παραπέμπουν σε ποιήματα. Με εντυπωσίασες και ήθελα να είναι ξεκάθαρο στο μυαλό μου αυτό που έγραψες!!! Σ' ευχαριστώ πολύ που μας έδωσες τις εικόνες που είχες γραφοντάς το!!!
      Να έχεις μια όμορφη εβδομάδα με πολλές εικόνες για δημιουργία!!!

      Διαγραφή
  8. Αυτή είναι η μαγεία του διαδικτύου, να μπορούν να επικοινωνούν άτομα που με την παρουσία τους, ομορφαίνουν την καθημερινότητα όσων έρχονται σ' επαφή μαζί τους!
    Χίλια ευχαριστώ έχω πει στην Αριστέα όπως και στη Μαρία(me) για τις ευκαιρίες που δίνουν σε όσους μπορούν και θέλουν να συμμετέχουν σε ποιητικά και συγγραφικά δρώμενα!
    Το ποίημα σου Ζωή μου, είναι γεμάτο μηνύματα καρδιάς και πολύ με συγκίνησε!
    Το μόνο που η ίδια έχω δει και νιώσει για τα "ταξίδια" ζωής που όλοι μας κάνουμε, είναι κάτι που διάβασα κάπου:
    "Την Ιθάκη την φτιάχνουμε, δεν την βρίσκουμε".
    Εύχομαι να έχεις μια δημιουργική και γαλήνια βδομάδα! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στεφανία μου δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω μαζί σου για την μαγεία αυτού του ξεχωριστού κομματιού του διαδικτύου. Και όσο σκέφτομαι πόσο αρνητική ήμουν στο να έχω δικό μου blog κάθε φορά που μου το πρότειναν...
      Νιώθω πραγματικά τυχερή που δεν πτοήθηκα στο ξεκίνημά μου από τις διπλοκλειδωμένες πόρτες που χτύπησα και δεν άνοιξαν και συνέχισα να χτυπώ μέχρι που "έπεσα" επάνω στις τόσο ολάνθιστες και ορθάνοιχτες πόρτες όλων σας!!!
      Τώρα για το ταξίδι προς την Ιθάκη που λες, η άποψή μου διαφέρει απ' τη δική σου. Ο δρόμος για το δρόμο είναι τα δικά μου τα ταξίδια και όχι ο προορισμός. Τον προορισμό μου μέσα μου τον κουβαλώ...
      Και η δική σου η εβδομάδα όμορφα να κυλήσει!!! :)

      Διαγραφή
  9. Μα καθόλου δε διαφωνώ Ζωή μου!
    Απλά όταν γράφω πως την Ιθάκη σου, τη φτιάχνεις, εννοώ πως φτιάχνεις κάτι, όταν έχεις "επίγνωση" και δεν φοβάσαι ν' αφήσεις την ακτή απ΄το βλέμμα σου!
    Μια ευκαιρία για να ξαναδιαβάσω για χιλιοστή φορά το υπέροχο αυτό ποίημα!
    "Σα βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη,
    να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος,
    γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
    Τους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας,
    τον θυμωμένο Ποσειδώνα μη φοβάσαι,
    τέτοια στον δρόμο σου ποτέ σου δεν θα βρεις,
    αν μέν’ η σκέψις σου υψηλή, αν εκλεκτή
    συγκίνησις το πνεύμα και το σώμα σου αγγίζει.
    Τους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας,
    τον άγριο Ποσειδώνα δεν θα συναντήσεις,
    αν δεν τους κουβανείς μες στην ψυχή σου,
    αν η ψυχή σου δεν τους στήνει εμπρός σου".

    Πάω τώρα στην επομένη ανάρτηση...δεν σε προλαβαίνω!!! :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να λες Στεφανία μου ευτυχώς που κρατώ και τα πρόχειρά μου αδημοσίευτα!!!
      Αν τα δημοσίευα, τόσο πολύ θα κουραζόσουν από την εδώ παρουσία μου που θα κατέβαζες παντζούρια. :) :) :)
      Και αυτό το ποίημα βρε παιδί μου, όσες φορές και να το διαβάσεις ποτέ δεν είναι αρκετές!!!
      Την αγάπη μου και την αγκαλιά μου σου στέλνω!!! :) :) :)

      Διαγραφή