Παρασκευή, 31 Μαρτίου 2017

Συμμετοχή σε δρώμενο μιας Πυργοδέσποινας!



Ψίθυροι απόγνωσης μιας απαχθείσας κόρης

Άγνωστε επισκέπτη μου,
Σε βλέπω εδώ και ώρα να με κοιτάς και να θαυμάζεις το κάλλος και την ομορφιά μου
και σκέφτομαι,
πόσο πιο όμορφη θα φάνταζα στα μάτια σου κάτω από το φως του δικού μου ουρανού.
Εκεί…
Στην μακρινή πατρίδα μου…
Ναι. Ξέρεις, δεν ανήκω εδώ.
Κι όσο κι αν με προσέχουνε, κι όσο κι αν σε περίοπτη θέση με έχουν τοποθετήσει,
γνωρίζουν  πως ποτέ δική τους δεν θα γίνω.
Άγνωστε επισκέπτη μου,
Νιώθω μεγάλη μοναξιά και πνίγομαι σ’ αυτήν την κρύα ξένη αίθουσα
όπου με καταδίκασαν αυθαίρετα να υπάρχω.
Θρηνώ για τόσα χρόνια που βίαια με ανάγκασαν να ζω μακριά
από τις αδελφές και την πατρίδα μου.
Κι ο πόνος που αισθάνομαι, δυσβάσταχτος και επαχθής για ΄μένα είναι.

Με βλέπεις εδώ, να στέκω αγέρωχη και δυνατή,
μα μέσα μου να ξέρεις πως είμαι κομματιασμένη σε χιλιάδες θραύσματα
και μια θλίψη διακατέχει την ψυχή μου.
Κι ας μην θέλω από υπερηφάνεια να το αφήσω να γίνει ορατό αυτό  στο βλέμμα σου.
Είμαι μόνη κι έρημη, πονάω και κρυώνω.

Είμαι μόνη κι έρημη. Πονάω και κρυώνω…

Είμαι μόνη.  Κι έρημη.  Πονάω.  Και κρυώνω…
Αποκομμένη απ’ την πατρίδα μου κι από τις άξιες θαυμασμού αδελφές μου…

Άγνωστε επισκέπτη μου,
Σε βλέπω εδώ και ώρα να με κοιτάς και να θαυμάζεις το κάλλος και την ομορφιά μου
και σκέφτομαι,
πόσο πιο όμορφη θα φάνταζα στα μάτια σου κάτω από το φως του δικού μου ουρανού.
Εκεί…
Στην μακρινή και ένδοξη πατρίδα μου…
Ανάμεσα στις όμορφες κι άξιες θαυμασμού πέντε αδελφές μου…
Ζ.Μ.




   Η αλήθεια είναι, έχοντας τελευταία πολλά στο μυαλό μου, φοβήθηκα πως θα ξεχνούσα το δημιουργικό αυτό δρώμενο της Αριστέας http://princess-airis.blogspot.gr/2017/03/15o-Symposio-Poiisis21.html ) και έσπευσα να γράψω κάτι "στο πόδι" και να της το στείλω. 
   Λέξεις κλειδιά αυτήν την φορά ήταν ζω - ζωή - ζωντανός. Ένα ποίημα από μόνες τους!!!
   Μέρες αργότερα, και αφού δέχθηκα κάποιο άλλο ερέθισμα από την "πραγματική ζωή" όπως συνηθίζω να λέω τη ζωή έξω από το διαδίκτυο, έγραψα το προαναφερόμενο ... "κάτι" (διστάζω πολύ να το ονομάσω "ποίημα"). 
    Βλέποντας πως άθελά μου χρησιμοποίησα μια από τις λέξεις κλειδιά της Αριστέας (ζω) σκέφτηκα πως το δρώμενο-θεσμός της υπέροχης και φιλόξενης αυτής "πυργοδέσποινας", άξιζε από μέρους μου κάτι καλύτερο από ένα προχειρογραμμένο ... "κάτι". Της έστειλα λοιπόν και αυτό και της είπα να διαλέξει όποιο εκείνη ήθελε.
   Αριστέα μου! Σ' ευχαριστώ πολύ για την επιλογή που έκανες. Νομίζω πως πήγα πάρα πολύ καλά για τα δεδομένα μου, αν κρίνω από την βαθμολογία. Αν και ποτέ η βαθμολογία δεν ήταν το ζητούμενό μου!!!
    Σ' ευχαριστώ πολύ για μια ακόμη φορά για το έναυσμα που δίνεις σε όλους εμάς που με χαρά ανταποκρινόμαστε και συμμετέχουμε στα υπέροχα Συμπόσιά σου!!!

Υ.Γ. Η μεγάλη μου ανάγκη να δω το δάκρυ της Καρυάτιδας να κυλάει σ' αυτές τις σκέψεις της, οδήγησαν το μολυβάκι μου πάνω στο χαρτί.

20 σχόλια:

  1. Πραγματικά άγγιξε την ψυχή μου. Μου άρεσε πολύ Συγχαρητηρια Είναι ένα θεμα που μας καίει και που πάψαμε να μιλάμε γι αυτο. Μπράβο σου ξανά
    Καλή σου μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σου μέρα ANNA Flo!
      Χαίρομαι που σε άγγιξε και σου άρεσε!
      Σ' ευχαριστώ πολύ!
      Αυτό το θέμα και πόσα άλλα δεν κλειδώσαμε στο σκοτεινό συρτάρι της μνήμης...
      Σου εύχομαι όμορφα να κυλήσει ο μήνας που ξεκίνησε!!!

      Διαγραφή
  2. Μου άρεσε πολύ το ποίημα σου, μου άρεσε το θέμα του και όπως λες και εσύ οι Καρυάτιδες είναι ένα ποίημα από μόνες τους.
    Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Ελένη Φλογερά!
      Χαίρομαι που δεν πέρασε απαρατήρητο γιατί όπως λέει και η Άννα πιο πάνω, είναι ένα θέμα που μας καίει. Δεν μιλάμε όμως όσο θα ΄πρεπε γι' αυτό...
      Την καλημέρα μου και τις ευχές μου για καλό μήνα!!!

      Διαγραφή
  3. Ήταν απο αυτα που ξεχωρισα, αλλα δεν μου εφταναν οι βαθμοι να ψηφισω!
    Συγχαρητηρια Ζωη για τη συμμετοχη σου!
    Καλό μηνα!
    Καλό Σαββατοκύριακο!
    Φιλια :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Αριάδνη μου!
      Τα συγχαρητήρια αξίζουν στην Πυργοδέσποινα της παρέας γιατί αν δεν αφιέρωνε χρόνο από τον πολύτιμό της χρόνο να ασχοληθεί με τον καθένα από εμάς ξεχωριστά και να δώσει βήμα και φωνή σ' ότι η ίδια ξυπνά αβίαστα στο νου και τις καρδιές μας, δεν θα διαβάζαμε όλα αυτά τα, κάθε άλλο παρά αδέξια, ποιήματα!
      Αντεύχομαι για όμορφο και δημιουργικό μήνα και για όμορφο Σ/Κ!!!

      Διαγραφή
  4. Και εμένα θα έλεγα με άγγιξε πολύ Ζωή. Είδες τελικά ; "Ζωή" ως λέξη όρος μέσα στο Συμπόσιο, Ζωή το όνομά σου, όλα αυτά δέθηκαν και εκφράστηκαν με τον καλύτερο τρόπο.
    Σαν θέμα, σαν έμπνευση εξαίρετη και δύσκολη. Θα έλεγα ένα θέμα απλησίαστο, "αντι-εμπορικό". Όμως ο νους σου πήγε εκεί.
    Όσον αφορά το σχέδιό σου τι να πω, εκπληκτικό.....! σαν να κουβαλάει την ψυχή σου.
    Μπράβο σου απ την καρδιά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ΖΩΗ δένει τόσο καλά κι αρμονικά με όλες τις λέξεις φίλε Γιάννη! Ακόμη και με την λέξη "θάνατος" που στο άκουσμά της ένα ρίγος διαπερνά το νου.
      Ναι, δεν "πουλάει" το θέμα που επέλεξα μα όσοι συμμετέχουμε στο όμορφο αυτό δρώμενο της Αριστέας, δεν επιδιώκουμε να πουλήσουμε ούτε και να διακριθούμε και να ξεχωρίσουμε!!! Το ταξίδι για το ταξίδι και η συμμετοχή για την συμμετοχή! Αυτά έχουν αξία ανεκτίμητη και σ' αυτά μένω!!!
      Το σχέδιό μου πριν αποτυπωθεί στο χαρτί, είχε αποτυπωθεί στο μυαλό την ώρα που έγραφα αυτό που διάβασες και χαίρομαι που σου άρεσε κι αυτό!
      Και πάλι σ' ευχαριστώ για τα κολακευτικά σου λόγια!
      Καλό σου μήνα!!! :)

      Διαγραφή
  5. Ανέσπερη ή καλύτερα Ζωή, συγχαρητήρια θερμά για τη συμμετοχή σου αυτή!
    Συμπτωματικά εκείνη τη μέρα της ψηφοφορίας, είχα επισκεφτεί το μουσείο της Ακρόπολης και ένιωσα ξανά αυτό το παράπονο για τις κλεμμένες μας κληρονομιές.
    Πολύ δυνατό και συγκινητικό το ποίημά σου, μας εκφράζει όλους νομίζω.
    Την καλησπέρα μου και ευχές για έναν υπέροχο νέο μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου σ' ευχαριστώ πολύ!!!
      Τι μπορώ εγώ τώρα να πω στη νικήτρια του 15ου Συμποσίου Ποίησης της Αριστέας? Ένα απλό συγχαρητήρια, δεν μου αρκεί!!! Καμιά φορά στερεύουν και οι λέξεις σ' αυτά που έχουμε ανάγκη να εκφράσουμε...!
      Και ο δικός σου μήνας να κυλήσει υπέροχα και πολύ δημιουργικά!!!
      Σ' ευχαριστώ! Καλό Σ/Κ!!!

      Διαγραφή
  6. Μίλησε η καρδιά κι επέλεξε Ζωή μου. θυμήθηκα το δέος αλλά και τον πόνο όταν στάθηκα κι εγώ μπροστά στις Καρυάτιδες, πριν λίγα χρόνια..... Και η φωτογραφία που επέλεξες...Πόσο όμορφη!
    Να πω ότι το σωστό και το δίκαιο, αν επρόκειτο για κάποιον πανελλήνιο διαγωνισμό θα ήταν να κρατήσω την πρώτη σου συμμετοχή. Εδώ όμως δεν συναγωνιζόμαστε για την πρωτιά... Όλα είναι απλά, τυπικά, έτσι για το σασπένς.Εδώ κερδίζει η ποίηση και όσοι διαβάζουμε. Οπότε ναι, δέχτηκα τη δεύτερη συμμετοχή σου. Φυσικά αν υπάρχει ένσταση από φίλους δεν θα το ξανακάνω. Αλλά ισχύει από δω και μπρος για όλους μία και μοναδική φορά.
    Σε ευχαριστώ πολύ που γίνεσαι κι εσύ κομμάτι αυτού του Συμποσίου !
    Πολλά φιλιά!

    υγ: Υπέροχο το σκίτσο σου ! :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σου ζητώ συγνώμη έτσι δημόσια Αριστέα μου αν άθελά μου σ' έφερα σε δύσκολη θέση!!! Μα ήδη νιώθω ένα κομμάτι αυτού του Συμποσίου και την μια φορά που το έχασα, λυπήθηκα πολύ. Γι' αυτό βιάστηκα να σου στείλω κάτι γραμμένο λίγο πρόχειρα. Μα δεν αρμόζουν προχειρότητες σ' αυτό το Συμπόσιο σκέφτηκα. Καλύτερα η μη συμμετοχή, παρά κάτι "στο πόδι" γραμμένο...
      Δικές μας όλες οι ευχαριστίες προς εσένα, για το χρόνο, τη φιλοξενία, την φλογίτσα που ανάβεις!!!
      Και χαίρομαι που σου άρεσε το σκιτσάκι μου, το οποίο, αν δεν είχε την "καλλιτεχνική" υπογραφή μου :) θα συνόδευε αυτό που έγραψα γιατί από την πρώτη εικόνα, λείπει ένα δάκρυ...
      Καλή συνέχεια σε ότι κι αν κάνεις, καλό μήνα και καλό Σ/Κ σου εύχομαι!!!

      Υ.Γ. Θα περιμένουμε την επόμενη φλογίτσα σου για να "καούμε" και πάλι από παιχνίδι-δημιουργία :)

      Διαγραφή
  7. Σήμερα το απόγευμα, το αφιέρωσα στο blogging και στις επισκέψεις των φίλων που κατά καιρούς μου αφήνουν σχόλια στο blog μου. Δεν είχα ακόμα προλάβει να διαβάσω όλα τα ποιήματα απ΄τον πύργο της Αριστέας μας και ούτε είχα χρόνο να τα διαβάσω και να ψηφίσω... έτσι δεν μπορείς να φανταστείς πόσο χάρηκα που βρήκα εδώ αυτό το "κάτι" από σένα όπως επίσης και την ζωγραφιά σου...
    Δεν έχω λόγια και να είχα θα ήταν φτωχά για να μεταδώσω τι μου "έκανε" το "κάτι" σου... με συγκίνησε και με μάγεψε!
    Μπράβο Ζωή μου!
    Μια γλυκιά καλή νύχτα και έναν καλό μήνα θα σου ευχηθώ! :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι για ευνόητους λόγους που αυτό το "κάτι" Στεφανία μου άγγιξε τόσες πολλές χορδές! Αυτό σημαίνει για ΄μένα πως είμαστε ευαισθητοποιημένοι για το θέμα και πως δεν μας απασχολούν μονάχα τα της καθημερινότητάς μας!!!
      Ενθαρρυντικά πολύ τα λόγια όλων σας και πολύτιμα σαν φυλακτό!
      Η ζωγραφιά μου προέκυψε εντελώς αυθόρμητα κι αβίαστα γιατί καθώς έγγραφα αυτό το "κάτι" μου, έτσι ακριβώς την είχα μπροστά στα μάτια μου. Με το δάκρυ να κυλάει "σιωπηλά" κι "αθόρυβα" ...
      Σ' ευχαριστώ πολύ για τα κολακευτικά σου λόγια Στεφανία μου!!!
      Σε καληνυχτίζω κι εγώ το ίδιο γλυκά όπως κι εσύ, με την ελπίδα πως ότι θετικό εισέπραξα σήμερα από τα σχόλιά σας, δεν οφείλεται στην Πρωταπριλιά!!! :)

      Διαγραφή
  8. Ζωή μου συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου...σίγουρα μας άγγιξε όλους!!
    Φιλιά πολλά και καλό μήνα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματικά με χαροποιεί το γεγονός ότι σας άγγιξε Μαρία μου!!!
      Επαναλαμβάνομαι, το ξέρω, μα πάντα λέω αυτό που σκέφτομαι και ας κουράζει.
      Τα συγχαρητήρια ανήκουν όλα στην φιλόξενη Πυργοδέσποινα της blog-ο-γειτονιάς όπου βρέθηκα (διστάζω πολύ να πω ότι ανήκω γιατί είμαι λίγο ... ακοινώνητη), για το χρόνο της και σε όλες/όλους όσους στηρίζουν το Συμπόσιό της!
      Καλό μήνα με δημιουργικότητα και όμορφα να κυλήσει η εβδομάδα σου Μαρία!!! :)

      Διαγραφή
  9. Συγχαρητήρια Ζωή για τη συμμετοχή μα πιό πολύ για το θέμα που διάλεξες να γράψεις και το σκίτσο σου τόσο ζωντανό ,μπράβο σου φίλη μου. Μακάρι να καταφέρουμε να επιστέψουν στην πατρίδα μας.Καλό μήνα να είσαι καλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ από καρδιάς Μεταξία μου για το σχόλιό σου!
      Όταν θα σταματήσουμε να ασχολούμαστε μόνο με το παρόν και το μέλλον μας και όταν σκύψουμε ουσιαστικά πάνω από το παρελθόν μας, τότε θα δούμε πολλά πράγματα προς το καλύτερο να αλλάζουνε. Και μιλώ γενικά.
      Καλό μήνα και σε ΄σένα και εύχομαι με κατάνυξη, γαλήνη και αγάπη να περάσεις τις μέρες που ακολουθούν!!!

      Διαγραφή
  10. Σιγουρα το..κάτι που το λες εσύ .. μας αγγιξε όλες μας..μας θυμησε την κληρονομια μας και το τι μας έχουν πάρει ..ναι το ποιημα σου ηταν.. οχι κατι... αλλα πολύ περισσοτερο .... ενα μεγαλο μπραβο για το θεμα.. μας εβαλες μεσα στην σκεψη της Καριατιδας σου..!να είσαι καλά και να περνας ακομα καλύτερα... φιλακιααα!!
    Υ.γ ηθελα να σου πω οτι γραφεις πολύ ωραια .. εκανα μια μεγαλη βολτα σε περασμενες σου αναρτήσεις και μου αρεσε πολύ οτι διαβασα...εστω καθυστερημένα..!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σμαράγδα μου γεια σου,
    Δεν είναι μόνο αυτά που χάσαμε, είναι και ο τρόπος που τα χάσαμε, είναι και τα όσα ανούσια εστιάσαμε με την πάροδο των χρόνων και χάσαμε ακόμη περισσότερα από τα χαμένα...
    Μου αρέσει πολύ που αυτό που έγραψα είχε τόσο θετική απήχηση!
    Χαίρομαι και κολακεύομαι ιδιαίτερα που εισπράττω θετικά σχόλια γενικότερα και για τις μικρές και ασήμαντες σκέψεις μου!
    Τι άλλο μπορώ να πω εκτός από ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ?
    Ευχαριστώ λοιπόν από καρδιάς για το σχόλιό σου και εύχομαι από καρδιάς μια όμορφη Άνοιξη να έχεις και μια ζωή γεμάτη ακόμη πιο όμορφες αναμνήσεις!!!
    Την καλησπέρα μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή